Friday, August 12, 2005

De Beste Pizza van Amsterdam



Let op mijn woorden, na 2000 jaar gaat de Pizza ieen gigantische come back maken. De consument neemt geen genoegen meer met een half gebakken plak deeg overgoten met Ketchup en vis prut. De Consument wil kwaliteit en die is er nu.
Een goede pizza moet je zelf halen, het kan niet zo zijn dat een pizza die boven een brommer uitlaat heeft gehangen en die alle bochten van AMsterdam heeft gezien nog iets van smaak heeft vanddat dat ik me ook niet bezig hou met bezorgers, ik geef toe ik heb ooit met die jongens gebeld maar toen rookte ik nog.
Waar moet je naar toe om eeen Pizza te halen ik heb dire suggesties waarvan er twee in zuid te vinden zijn en een in West. Slechts een van de drie verdient het om de beste genoemd te worden. Dit heeft ook met de prijs kwaliteit verhouing te maken.
Laat ik beginnen met de minste van de drie,
1.Avond verkoop Van Wou ( vanWoustraat 243) Prima pizza beetje veel deeg en weinig smaak aan de toppings maar toch de moeite waard als je er niet te ver vandaan woont
2. Yamyam Frederik Hendrikstraat 9. Een restourant waar ze hele goede pizza's maken waarom is deze minder dan nummer twee? omdat ze hier truffels gebruiken en dat vind ik een beeteje vals spelen. Het is nt als met DOping alles met Truffels is heel erg lekker.
3. De beste en eerlijkste pizza van Amsterdam vind je bij Renato's Tratoria Karel du Jardinstraat 32/Van der Helstplein 3, Ik heb hier ook al het ijs van geroemd maar de pizza is nog beter. Elke week eeen nieuwe speciale pizza en geen pizza's met Ananas ( altijd een doorn in mijn oog geweest. Mocht je nu moeten wachten op de pizza vraag dan om een esspresso die is namelijkj ook helemaal te gek maar daar over later meer

5 Comments:

Anonymous Arjan said...

Renato is inderdaad Pizza op zijn best... vooral dunne krokante bodem met een overschot aan smaak ipv dressing. Mijn favoriet: De Picante... hmmm... krijg er nu alweer trek in!

3:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Over Pizaa gesproken... heb je ook een idee voor de beste haring van Amsterdam?

3:02 AM  
Anonymous Koen Go said...

Dit is wat de Pijp nodig heeft. Een prima pizzeria / gelatteria. Geen poespas. Een echte Italiaanse pizzeria. Goede pizza's, ijs en koffie. Verder niets. De kwaliteit van de pizza is zoals je die in Nederland nauwlijks vindt. De koffie doet je beseffen wat voor bocht je de laatste tijd is geserveerd. Ook een prima plek voor een snelle staande espresso. Geen trendy gedoe maar een buurt pizzeria zoals je die in Italie vindt. Voor Nederlandse begrippen dus top pizza's (maar geen steenoven). Voor mij wat minder dat de wijn ook is zoals in een pizzeria in Italie... Prima prijs/kwaliteit verhouding. Lekker ijs, prettig terras. Gaat in de ochtend open. Ben niet zeker van het exacte adres.

3:04 AM  
Anonymous Hans said...

Verschillende antipasto's, pizza's en een ruime keus aan italiaans ijs. Eerlijk eten voor een eerlijke prijs.

3:05 AM  
Anonymous Harry said...

Trattoria staat voor het goede Italiaanse leven. Lekker eten & drinken, eenvoudige bereiding maar de hoogste kwaliteit ingrediƫnten

3:07 AM  

Post a Comment

<< Home